Alla orörda Ventura har nu "left the building" och kvar sitter jag på två påbörjade, en Spitfire Mk 18 och en Seafire Mk XV, samt en halv Mk XIX (jag tror andra halvan är hos Björn som numera bor i Göteborg

Den här byggde jag på senast 1996, det är alltså 28 år sedan, den har legat kvar och skräpat i sin låda sedan dess... Ambitionerna var givetvis skyhöga med resincockpit och raketer under vingarna. Jag hade siktet inställt på en av maskinerna från Malaysia som hade gul/svarta ränder längst fram på nosen, Airfix har den på sin boxart i 1/48, kolla in den! Tänkte tagga ner lite på ambitionerna och siktar på en annan maskin som det ändå är lite knorr på, från Egypten 1949 i det lite udda och ovanliga efterkrigsökenkamouflaget (varning för långt ord...) som bestod av Light Slate Grey och Dark Earth på ovansidan och vanliga Medium Sea Grey på undersidan.

Och såhär ser eländet ut efter att ha vilat till sig i 28 år! Gjutningen är sisådär precis som på flera av de andra modellerna, en hel del utbredda sjunkmärken. Jag har en överbliven Mk 22/24 från Airfix som jag tänkte plundra på lite bitar (inspirerad av Ragnar), det ska nog gå att få ihop den här till slut! Den mörka plasten är överblivna delar från mina Eduard-byggen, speciellt ställ och hjul kommer att förenkla bygget mycket!
Hälsningar
Magnus