Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Bygget går framåt! Försökte mig på att vinkla roder och stabbe, det blir nog ok när jag slipat det. Ingen vidare Spitfire dihedral men kanske kan bända vindspetsarna i motsatt riktning om man värmer upp plasten lite. Mycket jobb med att tunna ut propellerbladen… Känner mig orolig för landningställen, ingen vanlig stabil pinne in i hålet anslutning mellan hjul och ben. Spackla/slipa blir väl nästa grej i detta bygge. Heja alla andra byggare!!
Landställen fegade jag ur och använde smårör som jag bockade. På Venturas var det heller inga tappar till hjulen, så det är liksom svårt att få dom sitta snyggt.
Kul med alla byggen och intressant hur individuellt det jobbas med problemen. Klart det måste bli en "Groupbild" sen.
//Anders ( den andre:o)