Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Du är inte bara en duktig dioramabyggare, du har dessutom ett imponerande tempo. Men kanske hänger det ihop, bygger och målar man mycket blir man också duktig.
Jag gillar upplägget med sluttningen och den stående figuren som liksom lutar sig fram något. Det ger liv åt dioramat.
Tack så jättemycket!
Glad att du uppskattar mina framsteg!
Jag ska tillägga att jag har god hjälp av Mikael Byström(M3) som bidrar med goda råd!
När det gäller figurmålning finns inga genvägar, det är hårt arbete som gäller!
Tillverkaren av figurerna är Lerchik och kan inhandlas lite varstans (bara att Googla). Herr M2 har säkert beställt dessa från Exter skulle jag tro..
Angående figurmålning använder Micke enbart Scale75 färger om jag inte missminner mig. Vet dock inte exakt vilka kulörer han använde till dessa figgar!
M2 får korrigera om jag skriver strunt
Mvh M2
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Hmm, på sikt kommer jag att gå över till Scale 75 och Andrea, men här använder jag även Vallejo och Lifecolour!
Tack både höjd och lutning är M3:s förtjänst!