Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Det blev en italienare i form av Italeris SM.79 som avbrott till de vanliga svenskbyggena. En överlag fin byggsats men med vissa inte helt självklara konstruktionslösningar. Eller så läser jag inte byggbeskrivningens ordentligt. I vilket fall inget som stör slutresultatet. När jag bygger svenskt fastnar jag ofta i referensträsket, så kul att bara bygga något man inte riktigt har koll på ibland och kammot bäddar ju för att ta tag i den där Capronin nån gång... Tänker att man kan räkna byggtakten i antal motorer per år också
Ytterligare ett snyggt bygge från dig Daniel! Italeri kan ju vara lite upp och ner men de har skärpt till sig på senare år och den här är ändå ganska ny. Konstruktionen är en spännande blandning mellan motorinklädnader som ser snabba och moderna ut och en rejäl metallvinge, kombinerat med öppen skytteposition och dukklädd kropp.
Tror jag skrivet det många gånger förr men man borde bygga mer italienskt...
Tack hörni! Ja, visst känner man en viss dragning till det italienska? Kreativiteten måste ha flödat på italienska flygstabens kamouflageavdelning. Finns ju många svenska kopplingar också med Fiat, Caproni, Reggiane, jagare och Isotta Fraschini-motorer.
Mycket fin! Italienska (och även japanska) WWII-flyg har aldrig riktigt hittat hem hos mig tidigare, men på sistone har jag börjat snegla på en och annan italienare. De ÄR ju faktiskt rätt kul. Och ditt bygge gör ju inget för att minska det suget, direkt! Riktigt väl utfört på en klassisk förebild. Härligt målningsjobb, jag har gjort liknande på en J 11 och vet att det inte är lätt att få till det på ett realistiskt sätt.