För ungefär två år sedan gav jag mig själv ett slags nyårslöfte om att börja göra inlägg här på forumet och nu tänkte jag att det kanske skulle kunna vara dags att uppfylla det löftet.
Under hösten 23 byggde jag en Eduard Albatros D.III Oeffag och en Eduard Camel. Båda ganska lättbyggda modeller, men framför gäller det den nyare Cameln. Inspirerad av mitt eget bygge tänkte jag att det kunde bli bra med en till Camel, den här gången tillverkaren Rustons tusende flygplan - en ganska färgglad skapelse.
Inte min copyright på den här bilden.

Några byggbilder tar er fram till nuläget. Målbilden är att vara klar före 13 april.
Alla delar fixade och klara för primer. Det här är en Overtreebox så jag köpte till ett Spaceset för att få säkerhetsbältet.

Då detta är min tredje Camel från Eduard har jag insett hur lite av/i cockpit som kommer att synas senare, så jag tog lite genvägar - ingen träimitation, ingen riggning inne i kroppen, bara relativt enkel målning.

Vitt är basfärgen senare, så det var första färgen att gå på.

Masker fixade och allt preppat för gult. Nästa bild visar läget precis innan de sista färgerna målas.

Avmaskad! Klart nöjd med resultatet. Krävdes lite noggrann maskering och målning, men förutom några ställen som behöver fixas till gick allt som planerat.

Nästa steg är långa svarta linjer på vingarna och ögon på motorkåpan.
/Fredrik