2 x Revell J28 Vampire 1/72

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
daza
Inlägg: 170
Blev medlem: 25 apr 2019, 19:39
Namn: Daniel Zachrisson

2 x Revell J28 Vampire 1/72

Inlägg av daza »

Det blev ett oproduktivt 2023 för min del, men på nyårsaftons eftermiddag lyckades jag få klart detta dubbelbygge och landade på ett slutresultat av tre färdigställa modeller under året. Det är två Vampire från Revell, fast ändå olika eftersom den ena är Special Hobbys plast och den andra Hellers dito.

Bild

Verkar inte ha tagit en enda bild under bygget, men såhär blev det. Behöver skaffa större fotobakgrund.

Bild

"Special Hobby" med dekaler från Moose Republic:

Bild

Bild

"Heller" med dekaler hopplockade från Moose Republic, Flying Colors och ett ark med småtexter som jag tror Anders Nowotny har gjort:

Bild

Bild

Tillsammans med Hkp 9B (viewtopic.php?p=101983#p101983) blir det bokslutet för 2023. Trots underlag av blank klarlack hade dekalerna omfattande silvringstendenser, speciellt framträdande på "no step"-zonerna. Efter lite efterforskning testade jag Mr Color Leveling thinner som dekalvätska. Pensla på dekalen och RÖR DEN INTE MER, så försvinner all silvring i ett kick. Inget för den med svaga nerver...

/Daniel
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: 2 x Revell J28 Vampire 1/72

Inlägg av magnusf »

Jag har saknat dina byggen Daniel, skärpning inför 2024 :) !

Båda blev fina och väldigt "vampiriga", det gläder mig också att den gamla Heller-byggsatsen fortfarande levererar!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar