Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag glider in, så här på sluttampen, med lite glada tillrop! Otroligt fina byggen! Jag har haft olika Eduardboxar i olika varukorgar ett antal gånger, inte minst för att du gör så bra reklam för dem.
/F
Snygga byggen som kommer att pryda din "lilla" samling .Du har valt målningsalternativ som står ut lite. Båda lika välbyggda. Hur kan det komma sig att man målade en del kärror i så ljusa färger som den andra maskinen?
Mvh
Anders
Jag tror att det var för flygning på hög höjd, maskinen har ju tryckkabin och amerikanernas dagsljusräder flögs ofta på över 8000 meter. Jag läste någonstans om att en del av de här ljusblå var till för att eskortera FW-190 "Sturmbock" som var extra pansrade och beväpnade men med tanke på kanonerna under vingarna på den här så var det nog bombplanen som var huvudmålet!