JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Inlägg av Janne.S »

Ännu en lagd till handlingarna.
Klar med detta roliga och lite annorlunda projektet. Ett beställningsjobb, en Gripen C men målad som Gripen E prototypen. Jag måste säga att jag gillar målningen. Den är snygg och rolig att göra.
Modellen är Kittyhawks i 1/48 med lite CMK och Aires resin.
Den är en liten utmaning att bygga... just denna hade kroppshalvor av olika längd...men men, jag gnäller inte, man är ju modellbyggare :P

Här är lite bilder :)


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Limma lugnt :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Inlägg av Lurifax »

Superfräckt som vanligt!

Synd att man inte valde det här kammot för det ser tufft ut. Det kammot som används idag ser rätt trist ut. "Air superiority grey" är en styggelse. Ur modellbyggarsynpunkt vill säga ...
holst

CU@C4
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Inlägg av Janne.S »

Lurifax skrev: 19 okt 2023, 07:02 Superfräckt som vanligt!

Synd att man inte valde det här kammot för det ser tufft ut. Det kammot som används idag ser rätt trist ut. "Air superiority grey" är en styggelse. Ur modellbyggarsynpunkt vill säga ...
Tack :)
Mönstret är snyggt men färgerna är inte praktiskt för kamma.....kanske om de tonade ner färgerna så skulle det funka som kamma.
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Pelle F
Inlägg: 281
Blev medlem: 27 aug 2013, 16:23
Namn: Pelle
Ort: Norrköping

Re: JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Inlägg av Pelle F »

Oerhört kul att se din Gripen, vackert. Jag har fantiserat om att modda befintlig modell till en E-version (i brist på färdiggjutna varianter) med just det här kamouflaget. Vi får se om det blir av. Som inspiration och mönsterkälla är detta toppen.

/Pelle
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Inlägg av Janne.S »

Pelle F skrev: 19 okt 2023, 13:16 Oerhört kul att se din Gripen, vackert. Jag har fantiserat om att modda befintlig modell till en E-version (i brist på färdiggjutna varianter) med just det här kamouflaget. Vi får se om det blir av. Som inspiration och mönsterkälla är detta toppen.

/Pelle
Tack Pelle :D
Vore ett hästjobb att konvertera C till E men om du börjar på en så kommer det säkert en modell:P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Inlägg av Proosen »

Vilken vacker maskin du byggt!
Som den bilbyggare jag är så har jag faktiskt börjat samla på mig lite kärror från flygvapnet och en dag hamnar även jag med en Gripen på bänken!

/Niclas
Pelle F
Inlägg: 281
Blev medlem: 27 aug 2013, 16:23
Namn: Pelle
Ort: Norrköping

Re: JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Inlägg av Pelle F »

Janne.S skrev: 19 okt 2023, 14:03
Pelle F skrev: 19 okt 2023, 13:16 Oerhört kul att se din Gripen, vackert. Jag har fantiserat om att modda befintlig modell till en E-version (i brist på färdiggjutna varianter) med just det här kamouflaget. Vi får se om det blir av. Som inspiration och mönsterkälla är detta toppen.

/Pelle
Tack Pelle :D
Vore ett hästjobb att konvertera C till E men om du börjar på en så kommer det säkert en modell:P
Ja, det är den sannolika gången, enligt Murphys lag. Särskilt om jag skulle lägga mycket pengar och tid på att få ihop den.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Inlägg av Janne.S »

Proosen skrev: 19 okt 2023, 14:20 Vilken vacker maskin du byggt!
Som den bilbyggare jag är så har jag faktiskt börjat samla på mig lite kärror från flygvapnet och en dag hamnar även jag med en Gripen på bänken!

/Niclas
Tack Niclas :D
Och jag har börjat samla på mig bilar :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Proosen
Inlägg: 434
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:56
Namn: Niclas Proos
Ort: Falun

Re: JAS39C Gripen, Kittyhawk 1/48

Inlägg av Proosen »

Ha ha ha....
Vart är världen på väg?
Skriv svar