XCG-17 Glider

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

XCG-17 Glider

Inlägg av Björn B »

Bild
Jag fick en kasse reservdelar och påbörjade modeller av Stellan. Blnd detta fanns en C-47 utan dekaler.

Bild
Bild
Jag hade mer Dakotas i stashen än vad jag egentligen behövde så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra med denna.

Bild
Bild
Men då såg jag en artikel på något som var tillräckligt udda för att fånga mitt intresse.

Bild
Bild
Ett par små plastägg hade rätt diameter för att ersätta motorerna
.

Bild
Sen var det bara at scratchbygga kopplingen till bogservajern under vingen. Lite blandade dekaler fick avsluta det hela.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: XCG-17 Glider

Inlägg av Stellan »

Kalas, kul att den kom till användning!

Andra knasigheter du kan jobba på är ju DC-2 1/2, eller varför inte C-47 med flottörer eller kanske en Conroy med tre turbopropsnurror?
Stellan Schroeder Englund
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: XCG-17 Glider

Inlägg av MartinN »

Imponerande att du lyckas ha tillräckligt intresse för en så ”tråkig” maskin så att den blir klar även om det är det en udda fågel och det i sig är ju kul. Men Stellans förslag låter ju väldigt spännande också. Ser gärna en DC 2 1/2 på forumet!

/M
Skriv svar