Vanligaste formen man ser dem i är den här: en hel hög av dem. Obyggda. Tyvärr ofta från ett dödsbo även om jag inte vet om det är så i detta fallet. Någon har betalt mycket pengar för dessa och lagt dem på hyllan och de har aldrig blivit byggda. Och de kostar numera några hundringar på sin höjd. Tack till Marco och HP på Hobbybokhandeln för bilden, de har också lovat att inte gola om att jag bygger 1/48 så jag litar på att ni andra också är lika schyssta

Det är definitivt inte boxarten det är något fel på i alla fall, den här formligen skriker "bygg mig"! Och ja, det är den specifika byggsatsen från bilden ovan. Högra raden, tredje underifrån, 295 kronor.

Mycket smådelar!

Fotoetsat stål som är styvt som (oväntat) stål, bra när det är strukturellt som i landställsschakten men helt kass till bälten. Och så en uppsättning avskyvärda gummidäck, jag har skaffat resin från Eduard. Inser att jag kunde beställt bälten också men det tåget har gått...

Dekalark. Tryckår 1996. Då var jag 24, nu är jag drygt 50... Får se hur de funkar, det som är stort maskar jag.

Det mesta av småplocket gick åt till interiören, det är betänkligt tomt på ramarna redan innan jag kommit fram till det som syns ordentligt: utsidan. Observera bältena i stolen, styva som plankor...

Närbild på landställsschaktet. Ungefär lika mycket delar som en hel 1/72-byggsats

Vi får se om jag lyckas pina mig igenom den här, det är stort och obekvämt

Hälsningar
Magnus