Det började som en idé från Jonas och Rickard så det skaffades snabbt två stycken 1/48:or och en 1/72:a till barnbordet

Boxarten är (som vanligt) outstanding snygg! Och helt orealistisk, den ursprungliga maskinen flög aldrig någonsin, den var klar i slutet av 30-talet och gömdes undan i Frankrike under kriget, efteråt så bytte den ägare ett antal gånger för att till slut hamna på EAAs museum i USA. Utan att någonsin kommit upp i luften!
Under 2010-talet byggs dock en replika som faktiskt flyger men under den tredje flygningen havererar maskinen, tragiskt nog med dödlig utgång. Jag har fått intrycket att den inte flög speciellt bra och jag har för mig att man efter den här flygningen bestämt sig för att grounda den för gott.

Innehållet i lådan! Resindelarna är diverse luftintag med "gälar" i samt landställsbrunnarna. Jag har även skaffat en burk "Bugatti-blå" från Zero Paints, jag litar på att bilbyggarna är noga med den rätta nyansen

Den fina huven!

Masker, enda after-market som finns.

Och så har jag tjuvstartat lite, det är en del fix för att få ihop resindelarna med plasten. Notera Gunze-burken för storleksjämförelse, det är ingen stor modell det här!

Och här syns lite av jobbet med att slipa in resindelarna i framkanten på fenorna, blir spännande att se detta under ett lager primer!
Hälsningar
Magnus