AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av Henrik R »

Nåja det är väl inte airfix fel att deras Vigg är helt kass, det är ju ESCIS fel.:-)..Eller helt kass är den väl inte för annars skulle den ju inte byggas av någon.
Varför jag byggde den var framförallt att jag inte orkar vänta på Tarangus. Jag bygger gärna om en Viggen om den kommer om nått år.
Men som sagt blir det inte mycket som används i lådan om man är ärlig. Det jag inte har använt mig av i eftermarknad är buken och bakpartiet.
Buken störs jag inte så mycket av så den fick vara. Bakpartiet kändes heller inte så allvarligt då jag kunde scratcha det mesta med boomplastic..mr fantastic!
I det stora hela var endå bygget ganska kul då det tog mig exakt 2 veckor att göra den. Som vanligt har jag inte bestämt om jag ska ha öppen huv eller inte.
En resincocke ska inte gömmas, men jag känner endå en dragning till stängd huv endå.
Jag ljuger kanske en aning egentligen, för jag har 2 balkar kvar och några blindraketer. Sen markeringsljusen på vingarna, men de glasen håller jag på med i skrivande stund. men men..Flygtyget är klart iaf.
Lite kul är ju att det byggs lite viggar i år!
Ni finner hela byggprojektet på min blogg, från start till färdigt flyg. http://modellersinc.blogg.se/

nåväl nån bild bjuds det på!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
MiniStuff
Inlägg: 705
Blev medlem: 09 mar 2012, 13:18
Ort: Arvika, Värmland

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av MiniStuff »

Snyggt som bara den! :)
Lennart

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av Lennart »

Urgrymt snygg Viggen Henke ,ett av det snyggaste byggen jag har sett av den modellen .Den kan du sannerligen vara nöjd med/Lennart
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av Stellan »

Kalas! Två veckor? Makalöst.
Stellan Schroeder Englund
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av Janne.S »

Mycket tjusigt snickrat må jag säga :D Alla tummar upp för den!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av Henrik R »

Tack alla! trevligt att ni gillar den. Det var en rätt kul modell att bygga trots att den är dålig i nutid. Att det tar tid å bygga den är just för den behöver göras helt om.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av Björn Fransson »

Jäklars! Två veckor och så snygg! För mig tog det fyra år... Och då målade jag inte ens splinterkammot. Grym!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av Henrik R »

Tack björn. Dom veckorna var ju rätt intensiva dock. Gjorde inte så mycket annat än å bygge!
Axx
Inlägg: 202
Blev medlem: 26 jan 2012, 00:43

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av Axx »

Inspirerande och väldigt fint bygge. Ska ta tag i mina viggar nu. / Axx
mackan76

Re: AJ37 Splinterviggen klar! 1/48 ESCI/AIRFIX.

Inlägg av mackan76 »

Wow! Skitsnygg! Du har verkligen lyckats med färgerna!
Förresten, vilka färger har du använt, jag ser Gunze i bloggenmen vilka färgnummer? Tack!
Skriv svar