Som alltid med Trumpeter: Bra passform, enkel att bygga men lite grovt tillyxad ibland och inte alltid så noga med detaljerna. Plus en del märkliga lösningar som till exempel att huvudställets däck är av gummi medan nosställets dito är i plast. Tur att huvudställshjulen inte syns så mycket, att synka färgen var inte helt enkelt.
Det var intressant att bygga den här tillsammans med Eduards MiG-21MF, även om de är olika versioner är mycket (faktiskt mer än man kan tro) lika och där är det uppenbart hur mycket större omsorg om detaljerna som Eduard har ägnat sig åt.

Byggde i stort sett rakt ur lådan sånär som på någon liten detalj plus bälten. Passformen var som sagt utan anmärkning, det enda problemet var partiet vid främre delen av huven som inte passade alls. Men här tror jag att det var jag som klantade till det.

Cockpit är rakt ur lådan. Stolen är lite grov, men detaljerna i övrigt riktigt fina. En resincockpit hade såklart varit bättre, men inte så värst mycket egentligen.

Jag målade mer Mr Paint, testade åter black base, vilket funkade bra även på denna. Nilenkamouflaget är svårt att motstå!

Dekalerna är ett ihopplock från arkivet. Förebilden var en av de få F-13 som klarade sig igenom sexdagarskriget och även deltog i Yom Kippur-kriget 1973.

Fler MiG-21:or är såklart på gång. Härnäst en PFM, men först en del annat.