Mig-21 SMT (Eduard)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
EmilL
Inlägg: 13
Blev medlem: 20 jan 2019, 21:17
Namn: Emil Lindgren

Mig-21 SMT (Eduard)

Inlägg av EmilL »

Hej igen.
Jag har alltid haft ett intresse för sovjetiska maskiner och när jag uppmärksammades av det fanns en Mig-21SMT i Sverige kände jag mig tvungen att bygga just den individen. Som tur var finns just denna individ i Eduards Mig-21 SMT kit. Modellen ör byggd ur lådan + hjul i resin även dem från Eduard.

Jag ber om ursäkt på förhand för min stökiga och smutsiga byggbänk, sitter i mina föräldrars förråd och målar under en skrivbordslampa 8-)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Här är den färdiga modellen på en bas gjord av ICMs PAG-14 Airfield Plates.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Här är den riktiga individen på Svedinos. Jag besökte museet en tid efter modellen blev klar och anser ändå att jag lyckades representera individen någorlunda bra. Efter att sett det riktiga flygplanet insåg jag att majoriteten av dem dekaler jag envisades med att applicera inte fanns på flygplanet. Jag gissar på att dem målats över när flygplanet kom ut på förband eller att dem inte målades dit alls.

Bild
Bild
Bild

Det var allt för mig denna gången!

/Emil
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Mig-21 SMT (Eduard)

Inlägg av Urban Gardini »

Läcker fisksäng och snyggt målningsarbete! Bra jobbat!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Mig-21 SMT (Eduard)

Inlägg av Anders.Edblad »

Såg båda modellerna på Open, riktigt fina byggen båda två. Kul att du fick ett pris för din Yak-28.
Det där med märkningen på din Mig-21 kan nog bero på att flygplanet har målats om på museet.
All märkning kanske inte kom tillbaka. Här är en bild på när de slipade bort den gamla färgen.
Mig21 Målad.jpg
Mig21 Målad.jpg (110.31 KiB) Visad 1279 gånger
Anders E
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Mig-21 SMT (Eduard)

Inlägg av Lennart 12 »

Mycket fin Mig-21 . //Lennart
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Mig-21 SMT (Eduard)

Inlägg av Knajd »

Du är duktig på att spraya frihandskamouflage.
Skriv svar