Move em" over , we got company"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Move em" over , we got company"

Inlägg av Lennart 12 »

Håller på med ett nytt VV, dio. Skall föreställa en liten plats efter Missouri floden, (den bruna floden) .
Fattas några figurer och vegetation , som jag inte fått hem ännu . Och så ett sista lager lack då allt är klart, för att få rörelse i vattnet" kring figurer och hästar.//Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Lennart 12

Re: Move em" over , we got company"

Inlägg av Lennart 12 »

Färdigt .//Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Ännu ett snyggt "vatten diorama" härlig färg och blankhet på vattnet.

Anders E
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Återigen ett fränt diorama från VV. Jag gillar särskilt vattnet vid strandkanten som ger "vågskvalpskänsla".
Men jag har vissa invändningar mot hur vattnet liksom kryper upp kring CB:ens stövlar. Men det är så det blir när man använder resin till vatten. Inte så mycket man kan göra åt egentligen. På avstånd ser det dock okej ut. Då får man intrycket av att CBn rör sig lite i vatten så att det blir små ringar.

Det blir ännu en fjäder i din hatt ... eller kanske i hårbandet. :)

Snyggt jobbat.
holst

CU@C4
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så mycket Anders och Holst, kul att det uppskattas.

Jag var tveksam vilken färg jag skulle använda för flodvattnet"
började med blaskig brun, och när första lagret lack , (jag använder alltid ,Herdins möbellack till vatten Holst :) , inte Resin )
så blandade jag i lite mörk Grön, och sista omgången några ljusa strimmor med vit färg. Oljefärger allesammans.

Jo jag tänkte mig att figurerna inte står stilla, men som sagt lite klurigt hur man skall lägga rörelsen i vattenytan"

//Lennart
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Lennart, förbaskat fint dio. Gillar rörelsen och att inte llt pekar mot samma håll. Föreslår att du duttar på lite vattenmedium från Vallejo eller liknande för att få lite mer av vattnets rörelse, för att jag antar att det inte var helt stillastående? Några drag åt ena hållet från allt som är i vattnet (hovar, hjul, vattenväxter mm) och kanske ytterst lite ljus färg för att accentuera .
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack och bock Stellan, kul att du gillar upplägget !

Ok , tack för tipset, det skall jag prova. Hade inte en aning om att det fanns något sådant :)
//Lennart
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Stellan Schroeder Englund
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tusen tack Stellan !//Lennart
Skriv svar