Jag har köpt en Sav m/43 från UM
Men jag är inte helt förtjust i överbyggnaden i resin. Modellen till vänster är något jag köpt begagnat i 1/76. Den ser mer rätt ut om man jämför med originalet.

(bilden kommer från http://www.ointres.se/sav_m43-2.jpg)
Förutom att det hela ser för lågt ut så hade resindelen lite andra problem. Höger undersida var inte flat så den hamnade inte rätt på stänkskärmen. Fronten är sned i nederkant så den hamnar inte i 90 graders vinkel mot sidorna.
Provade att höja den med lite plast i nederkant men då hamnar alltihop för långt fram. Här höll jag på att testa mig fram på ett Strv m41 chassie jag höll på att bygga just då.
jag hade ett nedlagt försök att bygga en Sav på ett chassie från Attack så jag provade min överbyggnad på UM chassiet.
Det är små skillnader i dimensioner mellan Attack och UM så det passar inte helt men jag tror att jag satsar på att bygga en ny överbyggnad. Kommer använda något tjockare plast då den gamla är lite ranglig.
Har nu börjat med UM-modellen och kan konstatera att man gjort en ny (plåt) ovanför transmissionen. Den är tjockare i bakkant för att få en annan vinkel. Tyvärr är den för kort till mitt bygge. Plåten är anpassad till resindelen och därför är avståndet från transmissionsluckan och överbyggnadens framkant för kort.
Om jag använder delen från pansarvagnen istället blir det bättre.