Jag har med avsikt låtit bli att kolla på de recensioner som redan finns uppe, Hyperscale var som vanligt tidigt ute redan innan jul med en unboxing-video och några dagar senare en riktig recension lämpligt nog på självaste julafton! Tänkte jag ska kolla nu när jag njutit av att titta själv i lådan ett tag...

Boxarten. Som vanligt levererar Arma!

Och så en skön blandning av alternativ, både vad gäller varianter på P51 B/C och fotospanaren F-6C. Det är även med en bonusvariant som inte syns här, det gäller den andra maskinen uppifrån som föll i japanska händer så pass oskadd att de kunde provflyga den komplett med hinomarus och allt!
Alla delar ryms på två ramar...

...en stor ram med huvuddelarna av maskinen...

...bjuder på ett foto av "baksidan" också...

...och en mindre med olika varianter på extratankar och en hel del detaljer som jag misstänker finns på denna för att de är gemensamma med P-51D/K...

Här ser man lite av nivån på ytdetaljeringen, inte illa! Det är inte så lätt att se i bild men det finns till och med en antydan till "oil-canning" i panelerna.

Här är resten av det som finns i lådan: stort dekalark, klarplastdelar med både "vanlig" spröjsad huv och Malcolm-huven, ett litet etsark och färdigskurna masker. Om jag fattat rätt så är den här sortens masker (Oramask maskeringsfilm, samma som jag använt i min maskskärare) en temporär lösning eftersom Arma inte fick fram de vanliga i gul tejp som jag tycker är att föredra. Men det lär nog funka med dessa också!

Svårt med närbilder på klarplastdelar men såhär ser det ut på ett ungefär. De är bra men det är fortfarande inte riktigt Hasegawa-kvalitet på huvarna, speciellt Malcolm-huvarna (det finns två för att kunna göra antingen öppen eller stängd huv) ser lite iffy ut i mitten. Ska leta fram ett gammalt Falcon-set tills jag ska göra en sådan!
Man verkar ha täckt in ALLA varianter som en levande själ vet förekom av dessa maskiner. Det finns med flera olika paneler under nosen, det finns olika fenor (jag visste inte innan att även B/C-Mustanger fanns med "spinnfenan", trodde den kom först med D-Mustangen för att kompensera för tappad sidoarea när man drog ner höjden på bakkroppen) och även olika stolar. Till slut så kan man även välja mellan olika radioarrangemang (herregud!) och så finns det givetvis med allt för att bygga en fotospanare också. Puh...
Jag har bara precis börjat peta lite med prylarna men modellen är inte speciellt komplex, det som är komplext är byggbeskrivningen så gå igenom den nog innan, gärna med penna i hand för att stryka och ringa in vad som gäller för ditt val av förebild!

En sista bild i det här inlägget, det här är det som åtgår för att bygga cockpit, det är en och annan pinal

God Fortsättning!
Hälsningar
Magnus