US Cavalry Trooper skala 1/1

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av Lennart 12 »

Har haft ide att göra en amerikansk kavalleri figur i skala 1/1 , till mitt eget lilla museum. Jag har ju all nödvändig utrustning, vapen, remmar, kläder stövlar m.m. Sagt och gjort. Köpte mig en manlig skylt docka, ca 1,85 lång. Ansiktet var mycket androgynt och liknande mer en kvinna tyckte jag. Så jag knådade om nunan helt och hållet med lera, härdat med hårtork ,och har börjat lägga grund nyanser och fått figgen mer åldrad. Lade även dit skäggstubb, som kommer att målas . Figuren skall få mustach och hår svall också, har nåra olika alternativ jag arbetar med. Men som sagt, en början.//Lennart
Bild
Bild
Bild
Bild
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av BGB »

Hej,

Ser bra ut,blir fin med en riktig wyatt mustach.

Mvh
Boris
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av Lennart 12 »

Tack och bock Boris. Jo han kommer att få en helt annan än den i bilderna. Jag skall lägga den med lösa strån , bit för bit och bygga upp en . Likaså ögon bryn och håret vid tinningarna. Jag var dessutom tvungen att ta bort ögonfransarna helt för att kunna modellera , men har kommit på ett sätt att göra nya. //Lennart
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av Urban Gardini »

Spännande!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Urban ! En gråmelerad lite vild vuxen Musche " //Lennart
Bild
BGB
Inlägg: 234
Blev medlem: 28 maj 2012, 08:20

Re: US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av BGB »

:oHej,

UjUj den sopborsten blev ju klassisk :o !
Fantastiskt arbete! Jag tycker jag är petig men det där slår det mesta.

Mvh
Boris
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av Lennart 12 »

Tack Boris. Jag ändrade mig angående förebild. Det blir en Apache i stället. Så jag skulpterade om hela nunan" än en gång, kapade den på tok för långa halsen 45mm, och målade om det hela. Händer och armar skall även det målas. Har börjat sy på ett par högskaftade moccasiner i hjortskinn .
//Lennart
Bild
Bild
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av Joakim Hultman »

Wow, vilket projekt! Du behärskar både små skalor, och fullstorlek. Mycket imponerande!
Urban Gardini
Inlägg: 1283
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av Urban Gardini »

Vilken fantastisk tvärvändning projektet tog! Du skulle ha fått tag på en till fullskalemannekäng så du kan göra en kavallerist också som du ursprungligen tänkte dig. Det skulle se bra ut sida vid sida med den sorgsne Apachen.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: US Cavalry Trooper skala 1/1

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så hjärtligt Joakim och Urban. Det här blev ett gyllene tillfälle för mig Joakim, att träna figurmålning/ ansikte. Jag är ju fortfarande ljusår från dem som verkligen kan, men det blir bättre för varje gån tycker jag. Och jag känner mig hyfsat nöjd med detta. Har planer Urban , att köpa en till skylt docka och även göra den där Kavalleri figuren. Så det blir nog så över tid . Nu har han i vilket fall fått sina typiska Apache stövlar, och en brosch med Turkos i scarfen. Sharp karbinen står mest för bilden skull. Håller på att sy ett revolver hölster till bältet. Går ju inte att få karbinen att sitta snyggt i någon av händerna tyvärr. //Lennart
Bild
Bild
Skriv svar