Dock hade jag snott ryggåsen i den här lådan till mitt B3LA-bygge för ett antal år sedan. Lyckligtvis hittade jag en skrotad gammal Vigg som fick släppa till en sådan - dock i grön plast. Ristade nya panellinjer och snart var allt klart.

Hade även en del annat liggandes och lagom till allt var primat kompletterade jag med lite mer godis.

Och så splinterdags. Enklast hade förstås varit att köpa masker. Men enklast har inte alltid varit mitt honnörsord. Dessutom ville jag testa en metod inför ett kommande bygge av den FOA-kamouflerade Draken. Nämligen att skriva ut kamouflaget i rätt skala och sedan skära ut maskerna för hand:

Vän av ordning tänker då att det väl inte borde stämma, hur funkar det med kurvorna? Svaret är "förvånansvärt bra", lite fick jag kompensera med kompletterande maskering, men sedan var det bara att dra igång. Använde Mr Paint, men gjorde den ljusgröna lite gulare, i mina ögon är den lite för skrikig.

Åsså på med Flying Colors dekaler:

Wash och lite extradetaljer på ställen. Plus Maestros hjul:

Scratchade FOD-luckor, och så var den klar. Förebilden är den SH 37 som hamnade i kurvåkning med en Su-15 över Östersjön där ryssen inte hängde med utan kraschade i vattnet.