1/48 Eduard MiG-23BN

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jon MW
Inlägg: 120
Blev medlem: 01 jul 2016, 13:20
Namn: Jon Myhr Wahlen

1/48 Eduard MiG-23BN

Inlägg av Jon MW »

Så äntligen klar med den här. Har inte varit det lättaste bygget med passform som är lite sådär och lite luddiga detaljer. Sen blev det ju inte lättare när man knäcker huven på mitten. Som tur så är Eduard en jäkligt bra firma så de skickade en ny, den va till och med gratis eftersom de tyckte att de tog för lång tid att svara mig. Kapade lite i landningsstället för att få den att sitta lite lägre i bak vilket MiG-23:orna brukar göra. Bortsett från det är den byggd rakt ur lådan.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
YU-DGC
Inlägg: 28
Blev medlem: 17 dec 2018, 21:14
Namn: Igor Travar

Re: 1/48 Eduard MiG-23BN

Inlägg av YU-DGC »

Väldigt realistiskt och mycket fint weathering.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: 1/48 Eduard MiG-23BN

Inlägg av Björn Fransson »

Riktigt tjusigt! Härligt flammig finish, känns väldigt mycket MiG-23 i slutfasen av karriären. Spot on!

Lite sorgligt bara att Trumpeter totalt missat formen på både nos och huv, som är helt off mot originalet. Huven är knas på alla sätt och nosen mer som en MiG-27 på steroider än den smala 23BN-nosen. Plus en hel del andra småfel, t ex noshjulen som är för små och som har fel stänkskydd. Fel som fått mig att avstå, trots att 23BN är min favoritflogger (och därmed ett av mina favoritplan alla kategorier då jag är ett riktigt MiG-23-freak :) ).

Men det är ju inte ditt fel, det blir bara ännu tristare att de missat så när man ser ett så fantastiskt bygge av modellen. Snyggt som attan är det, hatten av för dig!
Skriv svar