WiP Bedford flakbil 1/25, underkörningsskydd, dörrar

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tankman
Inlägg: 218
Blev medlem: 29 dec 2011, 11:37
Namn: Mats Stråhle
Ort: Stockholm/ Handen

WiP Bedford flakbil 1/25, underkörningsskydd, dörrar

Inlägg av Tankman »

Då så, dags att göra underkörningsskydd till flaket.
Använde dels delar från Italeris detaljeringset till lastbilar som jag avkromade, dels blandade profiler från Evergreen stashen. Inmätning, slipning, målning.
Under torktiden så fixade jag rutor till dörrarna.
Jag använde originalrutorna som mall för tillverka rutor av ett betydligt tunnare akryl-ark, delade dessa så att jag kunde tillverka öppnade ventilationsrutor, listen mellan rutorna, fönstervevar (finns inte i satsen), dörrhandtag för att öppna dörren inifrån (finns inte i satsen).
Torrpassa så att underkörningsskyddet inte tar i någonstans, kolla fjädringshöjden så den ser bra ut (kärran blir ganska låg i markfrigången) och njuta av ett par steg närmare färdigställandet.
Bilagor
In och utsida dörrar.
In och utsida dörrar.
20210301_163438.jpg (2.67 MiB) Visad 1026 gånger
Torrpassning av flak med underkörningsskydd
Torrpassning av flak med underkörningsskydd
20210301_165253.jpg (3.21 MiB) Visad 1026 gånger
Mats Stråhle
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3647
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: WiP Bedford flakbil 1/25, underkörningsskydd, dörrar

Inlägg av magnusf »

Det där blir ju rena showtrucken med sin metallichytt och målade fälgar :) !

Hälsningar

Magnus
Skriv svar