Jag sökte flera år efter byggsatsen till HMS Västergötland och hittade en till slut. Jag behövde två för att även kunna konvertera en till en av de förlängda ubåtarna också. Med tanke på hur svårt det var att hitta en byggsats hade jag inget större hopp om att hitta en andra så jag försökte att göra en silikonform av fören och aktern och försöka scratchbygga resten.
Ett plaströr monterades mellan polyesteravgjutningarna och Magic Sculp användes för att fylla ut.
Ett år senare hade jag turen att få tag på en andra byggsats så det påbörjade projektet skrotades och den nya byggsatsen kapades i två delar istället.
Så här långt hann jag komma innan jag hittade byggsatsen.
Har funderat på att scratcha ett par tidigare ubåtar och har kommit fram till att jag kan använda delar av mitt nedlagda projekt till en HMS Sjöormen. Jag knäckte bort fören och använder aktern med tillhörande plaströr. Det blir en mindre omformning av delen men det ska nog gå även om polyester delen är väldigt hård.
Det var lite synd att plaströret var lite för kort för denna båt så en del fick limmas på och ger en extra skarv att dölja. En ny nos i Magic Sculp har påbörjats.