DC3 "Daisy" - dioramaidé

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

DC3 "Daisy" - dioramaidé

Inlägg av teeo »

Efter att äntligen ha fått klart B3-dioramat har jag börjat på en ny dioramaidé med DC3:an "Daisy"
Inspirerad av den här bilden:Bild
Försöker jag med Revells modell av DC3 Swiss airlines/KLM i skala 1:72 återskapa något liknande:Bild
Har gjort lite av inredningen (som kanske kommer att synas genom dörröppningen...)BildBild
...detaljerat i cockpit samt kompletterat med pilotfigurer(Preiser)...Bild
Jag ska försöka efterlikna originalets metallblanka finish med självhäftande metallfolie på rulle, avsedd för dekoration av bilar. Metallfolien blir lätt skrynklig men jag tror att slutresultatet kommer att se OK ut så länge man inte tar närbilder !
fortsättning följer...(förhoppningsvis) //Thomas
kai
Inlägg: 949
Blev medlem: 29 jan 2012, 21:26
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Re: DC3 "Daisy" - dioramaidé

Inlägg av kai »

Är det där nån av Preisers figursatser i H0, eller faktiskt i 1:72?
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

Re: DC3 "Daisy" - dioramaidé

Inlägg av teeo »

Det är Preiser i 1:72 - de har (eller har haft åtminstone) en del figursatser med "civilians".
Skriv svar