Stridsfordon 90 1/35. Klar sidan 5.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

magnusf skrev: 25 jan 2021, 13:25 Den blir riktigt fin Henrik! Snyggt jobbat med kamot, maskade du med tejpremsor eller hur gjorde du?

Hälsningar

Magnus
Tackar Magnus! Jag maskerade med tejpremsor och började från fronten och jobbade mig successivt mot baken, först tänkte jag måla hela vagnen med respektive färg och maska den pålagda färgen för att sedan upprepa samma moment för varje färg men det blev inte så, jag var orolig för att det skulle bli för tjocka skarvar mellan färgerna. Jag fick några tjocka skarvar ändå som jag fick bättra, men det gick det också.
Mvh Henrik
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Tornet är nu målat och på plats samt prismorna, nu ska redskap och packning limmas på sina respektive platser och dekaler ska också naturligtvis appliceras. Riktigt skoj bygge det här måste jag säga fast det var lite kämpigt med kamouflaget :)
Bild
Mvh Henrik
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Dekaler, lite av packningen och antenner har kommit på. Nu ska jag limma dit resten av packningen och sedan vädra och ge packningen lite highlights. Det blev ett ganska redigt mellanrum mot tornet och packningen som jag fick fylla igen med spackel och det gjorde i sin tur att det behövdes lite bättring av kamouflaget men det gick det också, dekalerna var riktigt sköra så jag fick ta det VÄLDIGT försiktigt.
Bild
Mvh Henrik
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av magnusf »

Nu börjar det likna något på riktigt! Du har en del nersmutsning att göra, finns det några planer på besättning förresten? Lite samma koncept som min favorit Scimitar :) !

Hälsningar

Magnus
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Ja det tar sig Magnus, jag ska nog ge figurerna som följde med en chans. Jag funderar också på en basplatta, kanske en kapad skiva från björkträ med barken kvar men som jag målar i svenska flaggan på själva ytan där vagnen ska stå, björk är ju ganska typiskt svenskt. Jag höll på att glömma skriva att vagnen ska såklart vädras också.
Mvh Henrik
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Knajd »

Snyggt, bara slutspurten kvar nu!
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Knajd skrev: 29 jan 2021, 19:37 Snyggt, bara slutspurten kvar nu!
Tackar, ja det är ju bara resten kvar nu :)
Mvh Henrik
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Jag kan tillägga att fästet till eldröret är mer likt cv9040c än cv9040b men det får vara, det var information från en officer i försvarsmakten som påpekade detta för mig ikväll, men jag kan leva med det.
Mvh Henrik
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Björn B »

Jag gillar idén med en björkskiva men skulle nog helst se den omålad. Med svenska flaggan känns som det blir ett "kladdiogt" intryck där vagnen delvis kommer bort.
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Björn B skrev: 30 jan 2021, 00:50 Jag gillar idén med en björkskiva men skulle nog helst se den omålad. Med svenska flaggan känns som det blir ett "kladdiogt" intryck där vagnen delvis kommer bort.
Tack Björn, då kör vi den naturell!
Mvh Henrik
Skriv svar