Stridsfordon 90 1/35. Klar sidan 5.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Tornet är nu i princip färdigbyggt, det ska limmas dit några prismor och bandlänkar men det blir efter målningen. Det har varit roligt att få bekanta sig med Academy, det kommer helt klart bli fler byggen av det märket framöver. Nästa steg i bygget är kugghjul och bärhjul, sen är det nära till målning.
Bild
Bild
Mvh Henrik
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av magnusf »

Henrik! Modellen ser väldigt skarp och fin ut i detaljerna direkt från lådan! Blir det lövhögscamo?

Hälsningar

Magnus
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Knajd »

Jag är sugen på att bygga en CV90 nu. Vilken är mest lättbyggd och korrekt av Academys B och Hobby Boss C?
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

magnusf skrev: 13 jan 2021, 08:37 Henrik! Modellen ser väldigt skarp och fin ut i detaljerna direkt från lådan! Blir det lövhögscamo?

Hälsningar

Magnus
Japp det blir det Magnus, det är en riktigt fin byggsats så du ser alldeles rätt! Jag såg det finns ett stowage set till tornet från Legend som jag ska beställa.
Mvh Henrik
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Knajd skrev: 13 jan 2021, 09:20 Jag är sugen på att bygga en CV90 nu. Vilken är mest lättbyggd och korrekt av Academys B och Hobby Boss C?
Dom efterforskningar jag har gjort så är dessa byggsatser ganska lika men att Academys är en smula mer korrekt och är den enda av dessa två märken som har metallpipa med i sin byggsats. Jag fick leta ett tag innan jag hittade en försäljare som hade Academys CV9040 hemma dock.
Mvh Henrik
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Här har jag satt ihop vagnen provisoriskt för att se helheten, annars så gnuggar jag på vidare med bärhjulen.
Bild
Bild
Mvh Henrik
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Knajd »

Snoddas skrev: 13 jan 2021, 12:07
Knajd skrev: 13 jan 2021, 09:20 Jag är sugen på att bygga en CV90 nu. Vilken är mest lättbyggd och korrekt av Academys B och Hobby Boss C?
Dom efterforskningar jag har gjort så är dessa byggsatser ganska lika men att Academys är en smula mer korrekt och är den enda av dessa två märken som har metallpipa med i sin byggsats. Jag fick leta ett tag innan jag hittade en försäljare som hade Academys CV9040 hemma dock.
Mvh Henrik
Alright. En metallpipa är inte dumt. Om jag någonsin plöjer igenom min nuvarande bygghög får det kanske bli en Academy om det inte kommer något nyare alternativ.
John Lindbom
Inlägg: 226
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av John Lindbom »

Fint bygge. Funderade inte på att använda Voyager ets? http://www.voyagermodel.com/productdeta ... id=PE35383
Eller är detaljerna tillräckligt bra? De har även ets för Hobby Boss modell.
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

John Lindbom skrev: 14 jan 2021, 09:34 Fint bygge. Funderade inte på att använda Voyager ets? http://www.voyagermodel.com/productdeta ... id=PE35383
Eller är detaljerna tillräckligt bra? De har även ets för Hobby Boss modell.
Tack John, visste inte att det fanns ets till CV9040B och visst hade det förbättrat detaljerna på en redan fin byggsats direkt ur lådan, jag letade ets till min CV9040B men jag letade tydligen inte tillräckligt. Tack för tipset John :)
Mvh Henrik
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Stridsfordon 90 1/35. (Byggtråd)

Inlägg av Snoddas »

Vagnen är nu grundad med Vallejo Surface Primer, jag håller nu på med att titta på referensbilder på kamouflaget och jämför dessa färger med dom färger jag tänkte använda och det är inte solklart vilka färger jag ska måla vagnen i :?
Bild
Mvh Henrik
Skriv svar