Churchill Mk III 1/72.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Churchill Mk III 1/72.

Inlägg av Snoddas »

Mitt senaste färdiga bygge är den här Churchill vagnen från Italeri och är i skalan 1/72, ett mycket skoj bygge trots si och så passform. Packningen kommer från Black dog och antennfästena och antennerna är scratch liksom det lilla repet som hänger på tornet, eldröret är i metall från Master. Jag hittade också en kedja i en låda som fick smycka ut baken, vagnen är lite blank på vissa ställen då washen inte riktigt har torkat ännu.
Bild
Bild
Bild
Mvh Henrik
Senast redigerad av Snoddas den 31 dec 2020, 01:47, redigerad totalt 4 gång.
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Churchill Mk III.

Inlägg av Snoddas »

Bild
Bild
Bild
Mvh Henrik
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Churchill Mk III.

Inlägg av Snoddas »

Bild
Mvh Henrik
M-eson
Inlägg: 225
Blev medlem: 19 feb 2015, 19:04
Namn: Mats Eriksson
Ort: Stockholm, Fruängen, Ex Pittsburgh, PA, USA

Re: Churchill Mk III 1/72.

Inlägg av M-eson »

Herre gud vad snyggt!
Borde finnas gott om Airfix 1:72 gubbar att kompletera med om du vill ställa den i ett diorama.
Jag är lite undrande rörande texten "Apollo". Inte är den väl inhyrd av ett reseföretag? ;-)
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Churchill Mk III 1/72.

Inlägg av Snoddas »

M-eson skrev: 02 jan 2021, 15:41 Herre gud vad snyggt!
Borde finnas gott om Airfix 1:72 gubbar att kompletera med om du vill ställa den i ett diorama.
Jag är lite undrande rörande texten "Apollo". Inte är den väl inhyrd av ett reseföretag? ;-)
Stort TACK Mats :) Jag hittade inga bra dekaler på "TUI" så det fick bli Apollo, detta var ju långt innan Covid-19 så resandet var ganska påtagligt under denna turbulenta tid, dock fick resenärerna bepansra sig för att få en skymt av frontlinjerna ;)
Mvh Henrik
Senast redigerad av Snoddas den 02 jan 2021, 19:45, redigerad totalt 1 gånger.
Micke_MM
Inlägg: 14
Blev medlem: 23 dec 2020, 12:59
Namn: Mikael Martinsson

Re: Churchill Mk III 1/72.

Inlägg av Micke_MM »

Wow vilken fin vagn superbra målad och vädrad / Micke
Snoddas
Inlägg: 122
Blev medlem: 18 sep 2020, 22:27
Namn: Henrik

Re: Churchill Mk III 1/72.

Inlägg av Snoddas »

Micke_MM skrev: 02 jan 2021, 17:57 Wow vilken fin vagn superbra målad och vädrad / Micke
Tackar Micke, kul att du gillar den :)
Mvh Henrik
Skriv svar