Airfix Messerschmitt Bf109 V14

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Airfix Messerschmitt Bf109 V14

Inlägg av Björn B »

Bild
Plockar ner ännu en modell från "wall of shame"

Bild
Började på denna för tre år sedan.

Bild
Hade äntligen kommit på hur jag skulle fixa avgashål.

Bild
Fyllde lite håligheter som hade tillkommit innan allt dog.

Bild
Jag vet inte varför det avstannade. Den var maskad och saknade i princip bara landningsställen. Men nu var det dags att ta tag i den igen.

Bild
Ett lager grått som grund

Bild
innan röd färg. Nu får den härda en vecka eller så innan jag bestämmer vad som ska hända.
Jag tycker att det är för mycket brunt över den så kanske jag målar om den, eller inte. Blank färg är jobbig att få bra eller ens hyfsat.
Senast redigerad av Björn B den 30 dec 2020, 17:59, redigerad totalt 1 gånger.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Airfix Messerschmitt Bf109

Inlägg av magnusf »

Som gjord för juletider Björn! Visst hade den väl ett blått syskon, planer på den också?

Hälsningar

Magnus
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Airfix Messerschmitt Bf109

Inlägg av Björn B »

Jag har för mig att det var så men den finns inte med i planeringen för tillfället,
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Airfix Messerschmitt Bf109

Inlägg av Björn B »

Läste på mer om denna. Den blå är samma individ som denna. Meningarna går isär om färgen. Röd eller blå?

Bild
Det blev ommålning ändå. En vinröd denna gång men jag är inte nöjd med kulören ändå. Kanske jag borde köra på blått istället.
Nej nu får det bli såhär.
Björn B
Inlägg: 3434
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Airfix Messerschmitt Bf109 V14

Inlägg av Björn B »

Bild
Bild
Bild
Dags att avsluta detta

Bild
Bild
Bild
Hatar blank färg. Den verkar aldrig härda så på med dekaler och det blir fingeravtryck som bonus.
Ner i källaren med denna också. Dekalerna kommer från Flying Papas.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Airfix Messerschmitt Bf109 V14

Inlägg av magnusf »

Björn! Vad använder du för färg? Blank är knepigt men inte SÅ knepigt tycker jag! Tycker inte den blev så dum trots dina färgmissöden, om inte annat så sticker den ut!

Spännande att den röda och den blå maskinen från Dubendorf är samma, konstigt att det inte finns omnämnt någonstans vilken färg den egentligen hade! Jag snurrade till det eftersom det var två 109:or där men den andra var inte lika flashigt målad, antagligen RLM 02 eller något ditåt.

Hälsningar

Magnus
Skriv svar