NuNu 1/24 AUDI R8 LMS GT3

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Proosen
Namn: Niclas Proos

NuNu 1/24 AUDI R8 LMS GT3

Inlägg av Proosen »

En hyfsad modell med det märks att det är en mindre aktör på en del saker. Passformen är överlag bra men det är inte så där krispigt som t ex Tamiya.
En del oklarheter på ritningen som dock uppdagades i tid så det ställde inte till med något egentligen. Kan dock inte rekomendera den till nybörjaren då det är lite väl krångligt med alla dekaler och oklart var och när en del ska sättas. Blev lite detektivarbete för att räta ut en del frågetecken.
Dekalerna är däremot toppklass och många, 148 st och de flesta på karossen.
Den är lackad silver och bortsett från ett parti på bakstammen som är lackat svart är resten dekaler. Lite hjälp av Micro set och sol samt varmluft från en modifierad lockborste fick dem att krypa på plats fantastiskt fint.

/Niclas

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: NuNu 1/24 AUDI R8 LMS GT3

Inlägg av magnusf »

Jag har väl berättat vad jag tycker om dekaler? Det här är INTE en modell för mig :) ! Tuff!

Hälsningar

Magnus
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Snyggt.
Och strålande jobb med dekalerna!

Men ... blir den inte liiite dammig då den är ute och kör? :D

Hatten av!
holst

CU@C4
Proosen

Inlägg av Proosen »

Tack ska ni ha!
Vet du Holst, jag är inte mycket för att lära mig vädra snyggt så jag har anställt en som springer framför och moppar banan istället. Då blir bilen inte skitigare än så här på ett långlopp.

/Niclas
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Proosen skrev: 16 dec 2020, 19:36 Tack ska ni ha!
Vet du Holst, jag är inte mycket för att lära mig vädra snyggt så jag har anställt en som springer framför och moppar banan istället. Då blir bilen inte skitigare än så här på ett långlopp.

/Niclas
:D
Ja, det är också en metod.

Seröst så vet jag att "bilbyggarparadigmet" är mer av puts och studs. Man vill inte ha "dust 'n rust" varken på modellerna eller på 1/1 bilarna. Så jag är med på hur man vill ha slutresultatet.

Hur som helst, snyggt jobbat. Och på många sätt mer utmanande för bygge för du har ingen möjlighet att dölja missar med damm eller lera.
holst

CU@C4
Proosen

Inlägg av Proosen »

Fast egentligen vill jag ju ha kunnandet att vädra civila fordon, men jag har fortfarande fullt upp med att lära mig en massa annan byggteknik så vädrandet ligger liksom på is.
Tappar lätt fokus och intresse när det blir för stora ambitioner.

/Niclas
Skriv svar