Dragons Spetsnaz i Afghanistan (3004 1:35) FÄRDIGA!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Dragons Spetsnaz i Afghanistan (3004 1:35)

Inlägg av Knajd »

Råkade såklart tappa figurerna och böja till gevärspipor och kladda ut det jag målat på ryggsäckarna. Vi får se om jag orkar göra något av dem eller om jag ska bygga ett bättre set av figurer som fallskärmsjägarna.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Dragons Spetsnaz i Afghanistan (3004 1:35)

Inlägg av Knajd »

Jag har övat med oljefärger på andra figurer och nu har jag så smått kommit igång med Spetsnazpatrullen igen. Jag förväntar mig inga under utan de är som sagt försöksobjekt. Ansiktena blir inte vackra men mycket bättre än orchkrockdockorna. Skarpskytten har fått ett nytt gevär eftersom jag tappade honom.

Bild

Bild
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Dragons Spetsnaz i Afghanistan (3004 1:35)

Inlägg av Knajd »

Bild

Det blir trots alla prövningar och avbrott en liten spetsnazpatrull. Jag har akrylmålat lite detaljer och fixat missar.

Det som fattas är mattlack och en plats för dem att stå på. Kanske det inte var smart att öva oljefärgsmålning på dåliga figurer men de dög inte till något vettigare. Jag hoppas snart vara helt färdig med dem.
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

Re: Dragons Spetsnaz i Afghanistan (3004 1:35)

Inlägg av teeo »

Med lite mattlack och en lämplig basplatta kommer det att bli kanon !
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Dragons Spetsnaz i Afghanistan (3004 1:35)

Inlägg av Knajd »

Figurerna är mattlackade och basplattan är under konstruktion.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Dragons Spetsnaz i Afghanistan (3004 1:35)

Inlägg av Knajd »

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Färdigt. Det blev ett verkligt utbildningsprojekt för att öva på att använda oljefärger. När jag la på de sista färgdetaljerna och skuggeffekterna gick jag tillbaka till akryl och det slog mig hur klumpiga akrylfärger är för att göra filter och att fixa misstag jämfört med oljefärg. Detaljerna runt selar och bälten var så dåligt definierade att jag verkligen fick måla dit skuggningar för att det inte skulle se ut som LEGO-gubbar.

Det var kanske ett misstag att försöka lära sig oljetekniker med hjälp av dåliga figurer men jag fick samtidigt öva på att konvertera och spackla. Jag gjorde vad jag kunde för att göra något av spetsnazpatrullen.
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: Dragons Spetsnaz i Afghanistan (3004 1:35) FÄRDIGA!

Inlägg av Knajd »

SmålandsJerusalem skrev: 18 apr 2021, 10:34 Det där blev väl lyckat tycker jag!

Vänligen, Morgan // SmålandsJerusalem
Tack! Ja, jo, det blev ett okej övningsprojekt med tanke på det usla materialet. Jag har blivit bra mycket bättre på att måla med oljefärger vilket var det viktiga.
Skriv svar