Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Det här är vad jag har arbetat med över en bra tag nu. Det är en D9R stödd på träklossar. Detta kommer att bli mittpunkten för min senaste diorama. Alla andra detaljer kommer att finnas i diorama. Diorama kommer att kallas ... ”Major Maintenance”. Hoppas du gillar bitarna.
Väldigt intressant! Med tanke på hur intressant vädring och effekter man kan göra är det underligt att inte fler bygger grävmaskiner och bandtraktorer. Urvalet är kanske inte så stort. Jag har sett några truckar, traktorer och någon grävmaskin som byggsatser.
Varifrån har du köpt jättepenseln och 255 liters tamiyaflaskorna??
Enastående..... "testet" gick bet!!!
Böj hydraulikslangarna lite dom är inte riktigt så styva..
Z
jonaszett skrev: ↑07 nov 2020, 21:36
Varifrån har du köpt jättepenseln och 255 liters tamiyaflaskorna??
Enastående..... "testet" gick bet!!!
Böj hydraulikslangarna lite dom är inte riktigt så styva..
Z
Knajd skrev: ↑07 nov 2020, 21:15
Väldigt intressant! Med tanke på hur intressant vädring och effekter man kan göra är det underligt att inte fler bygger grävmaskiner och bandtraktorer. Urvalet är kanske inte så stort. Jag har sett några truckar, traktorer och någon grävmaskin som byggsatser.
Mycket imponerad, inte minst av de små detaljerna som gör det ännu mer realistiskt. Svetsen som ser relativt ny och osliten ut ger bra kontrast till den slitna maskinen. Träklossarna som pallar upp maksinen ser exakt ut som de jag har i garaget, osv.
Horrocks skrev: ↑09 nov 2020, 14:25
Mycket imponerad, inte minst av de små detaljerna som gör det ännu mer realistiskt. Svetsen som ser relativt ny och osliten ut ger bra kontrast till den slitna maskinen. Träklossarna som pallar upp maksinen ser exakt ut som de jag har i garaget, osv.