DC-8 långt innan flygskam

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: DC-8 långt innan flygskam

Inlägg av Henrik R »

Tack alla! Panellinjer eller ej, det var värt att prova. Några gråskalor för markant kanske.
Ja, DC-8 är ta mej tusan en redigt tjusig maskin. Likt som Fransson skrev om VC-10, ELLEGANT!
Jesper Barkman
Inlägg: 6
Blev medlem: 26 jan 2012, 21:07
Namn: jesper B

Re: DC-8 långt innan flygskam

Inlägg av Jesper Barkman »

Underbart vacker. Hur lär man sig Alclad tekniken?
Flög i en sådan för länge sedan, Bullernivån var bedövande och nästintill olidlig vid motorreversering med den generationen av PW JT3(?) motorer.

Hälsningar Jesper
Mats Averkvist
Inlägg: 990
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: DC-8 långt innan flygskam

Inlägg av Mats Averkvist »

Supersnyggt!

Hur många lager vitt blev det för att täcka det svarta?
Vilken Alclad använde du?
Knajd
Inlägg: 427
Blev medlem: 17 okt 2012, 19:19

Re: DC-8 långt innan flygskam

Inlägg av Knajd »

Oj, oj oj. Det var riktigt snygg. Metallen fick du till riktigt bra!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: DC-8 långt innan flygskam

Inlägg av Henrik R »

Tack alla!
Mats Averkvist skrev: 17 okt 2020, 08:10 Supersnyggt!

Hur många lager vitt blev det för att täcka det svarta?
Vilken Alclad använde du?
Tjo! jag vill minnas att det blev Alclad Chrome och Polished Aluminium Speciellt High gloss kulörerna som passar finfint på 1/144 tycker jag.
Jag körde vit i ett enda svep, blandade slätt ungefär 40/60 Gunze Gloss vit. Med korta drag och låter färgen flyta ut ordentligt.
Jesper Barkman skrev: 16 okt 2020, 16:05 Underbart vacker. Hur lär man sig Alclad tekniken?
Flög i en sådan för länge sedan, Bullernivån var bedövande och nästintill olidlig vid motorreversering med den generationen av PW JT3(?) motorer.

Hälsningar Jesper
Tekniken med alclad är inte speciellt svår egentligen. Om ytan under alclad är ren och fri från damm och skit så blir oftast resultatet bra. Jag vet inte hur den reagerar med andra färgtillverkare än Gunze men på Gunze är den som gjuten.
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: DC-8 långt innan flygskam

Inlägg av tiking »

Så vackert!!!!!
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
Skriv svar