Hur som, senaste och bästa idén är en brittisk från Frankrike 1939, huvudskälet är det coola kamot med två gröna och två bruna på ovansidan kombinerat med svart/vit undersida. Med den idén stenhårt fast i huvudet så hittade jag precis vad jag ville ha i Eduards 1/48-Gladiator - helt perfekt! Efterforskningen klappad och klar i Tjeckien, plasten fix och färdig i Airfixlådan och masker kan jag skära själv (bästa var att regnumret var övermålat, de är för små för att maskskäraren ska palla med dem).
Det där med plasten fix och färdig visade sig dock vara en sanning med modifikation: det saknas en trebladig propeller i Airfix Mk I-boxning. Och som extra lök på laxen så finns det då givetvis numera en Mk I/II-box som innehåller en extra sprue med propeller (och skidor för de som går igång på sådana) SAMT DEKALERNA TILL DEN MASKIN JAG VILL GÖRA! Hur störigt kan det bli?
Jo, det kan bli lite störigare faktiskt: jag har haft propellern från en Heller liggande men den gav jag bort här på forum till någon behövande för många år sedan. Dock visade sig den investeringen i karma ge utdelning igår eftersom Jonas Z donerade SIN överblivna propeller till mig

Den irriterande boxningen...

Jag gick på en extra shoppingtur när jag köpte byggsatsen för några år sedan, kategorin bra-att-ha... Kommer att spendera de närmaste dagarna i ets-Hades...

Har redan hunnit börja rensa upp delarna, de är lite mjuka i plasten som vanligt vad gäller Airfix nya modeller men detaljerna känns ganska skarpa och passformen verkar bra!
Hälsningar
Magnus