Eduard (Accurate Miniatures) Jak-1B 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3574
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Eduard (Accurate Miniatures) Jak-1B 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Se här kommer ett livstecken från mitt byggbord! Har både varit dålig på att posta inlägg, men även på att bygga på sistone. Efter Backfire/Drakenprojektet hamnade jag i en för mig ovanlig byggsvacka. Men en kärra fick jag i alla fall klart under förra årets sista månader. Var lite trött på det jag brukade bygga, då det blev en maskin med propeller den här gången. Däremot med röda stjärnor, det verkar läskigt att lämna sin comfort zone alltför mycket... :)

Valet föll på Eduards utgåva av Accurate Miniatures Jakovlev Jak-1B (och till er som undrar varför jag inte skriver "Yak" som alla andra, är svaret att jag skriver detta inlägg på svenska och inte på engelska, den som vill fördjupa sig i ämnet rekommenderas min lilla språklektion i ämnet, http://www.ipmsstockholm.se/phpBB3/view ... =14&t=7201)

Nåväl: Här är kärran:

Bild

En trevlig modell som blev ännu trevligare med Eduards tillägg. Så den ramlade ihop rätt snabbt. Lite pill med ets i cockpit och att få dit överdelen på bakkroppen (kroppen är tredelad, två sidohalvor och ett "lock"), men annars inga större utmaningar.

Bild

Enda strulet var egentligen dekalerna som gärna ville silvra, ovanligt för Eduard. Men det löste sig hyggligt till slut.

Bild

Målad med min hatkärlek Mr. Paint... :)

Bild

Lite närbilder:

Bild

Bild

Bild

Det var det! Återkommer inom kort med försenat årsbokslut och vad som ligger på byggbordet just nu. Stay tuned.
Urban Gardini
Inlägg: 1272
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: Eduard (Accurate Miniatures) Jak-1B 1/48

Inlägg av Urban Gardini »

Mycket läckert må jag då säga!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Eduard (Accurate Miniatures) Jak-1B 1/48

Inlägg av Anders.Edblad »

Kul att du är tillbaka på forumet!
Byggsvackor kan vara bra då kan man fundera på nya projekt och tekniker.
Fint bygge! Håller med dig om MrP, en del kulörer kan vara lite märkliga.

Stort tack för den välbehövliga Ryss lektionen.

Anders E
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Eduard (Accurate Miniatures) Jak-1B 1/48

Inlägg av magnusf »

Björn! Lär piloten sig franska eller polska så kan han få hänga på mitt gäng :) !

Bild
Jäkla skillnad i färg på din och min gröna, dessvärre är det nog så att du har rätt :)

Hälsningar

Magnus
Skriv svar