Aldrig för sent för en Lansen...(nu med bilder!!)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
teeo
Inlägg: 44
Blev medlem: 05 jan 2020, 20:57
Namn: Thomas Olsson

Aldrig för sent för en Lansen...(nu med bilder!!)

Inlägg av teeo »

När jag som 14-åring fick syn på den här bilden i "Ett år i luften" kände jag att jag ville ha en modell med den här färggranna målningen. När Heller äntligen kom med sin Lansen byggde jag en till sist men i grön målning. Men nu 50 år senare har jag äntligen kommit till skott.
Bild
Efter ett antal olika försök blev det slutligen den här mixen av Vallejo Model-Air färger:
72.720-Imperial Blue(4 delar) 71.109-UK PRU Blue(1 del) 71.052-Anthracite Grey(2 delar)
Bild
Enbart Imperial Blue blev för mycket blå i mitt tycke.
Bild
Till noskonen tog jag 72.708-Orange Fire direkt ur flaskan.
Bild
Den röda nosringen är (på bilden)71.085-Ferrari Red men den blev för mörk så jag ljusade upp den med 2 delar 72.706-Sun Yellow
Fortsättning följer (förhoppningsvis)...
Senast redigerad av teeo den 06 jan 2020, 14:35, redigerad totalt 1 gånger.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Aldrig för sent för en Lansen...

Inlägg av olindau »

Hej
Dina bilder visas inte.
Prova att lägga upp dom som bilaga istället.

Olle Lindau forumadmin
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Andre B.
Inlägg: 3358
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Aldrig för sent för en Lansen...(nu med bilder!!)

Inlägg av Andre B. »

Ser fint ut det där. Tror jag målade fenan på min Heller Lansen i Tamiya AS-8 Navy Blue. Det är aldrig fel med en blåfenad Lansen! ;)

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar