MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev: 03 mar 2020, 21:21 Aj,aj, Men härligt att du är tillbaka igen Janne! Uppdateringen mättade mitt mig-23 behov för en stund. Snyggt snidet Janne. Skumt med den där klacken? Kan det vara så att byggsatsen är tänkt att kunnna byggas med olika versioner och dom helt enkelt tänkt fel.
Tack Henrik :D

Tänkt fel låter rimligt :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Imponerande bygge, har följt det men inte kommenterat så mycket. Imponerande också att du håller ut, har satt igång tre och bara lyckats avsluta en (efter en låååååång paus). De ser lättbyggda ut i början, men fasiken var mycket meck det är med dem - och det även utan alla resindelar. Så bara att få ihop den är imponerande. Och kul, eftersom MiG-23/27 är ett av mina absoluta favoritflygplan. Ska se om jag inspirerad av detta kan få tummen ur och avsluta min indiska tjugosjua och ukrainska 23MLD under våren. :)
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Janne.S »

Björn Fransson skrev: 06 mar 2020, 14:55 Imponerande bygge, har följt det men inte kommenterat så mycket. Imponerande också att du håller ut, har satt igång tre och bara lyckats avsluta en (efter en låååååång paus). De ser lättbyggda ut i början, men fasiken var mycket meck det är med dem - och det även utan alla resindelar. Så bara att få ihop den är imponerande. Och kul, eftersom MiG-23/27 är ett av mina absoluta favoritflygplan. Ska se om jag inspirerad av detta kan få tummen ur och avsluta min indiska tjugosjua och ukrainska 23MLD under våren. :)
Tack Björn! :D
Jo, en del spacklade är det.... går lite segt just nu men bara jag kommer förbi slipandet och ristandet så :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Janne.S »

Ett livstecken! D


Corona har inte tatt mig än (ta i trä) men jag är hemma med två förkylda töser men i dagens läge räcker det för att man måste stanna hemma :/

Nåväl, inte som jag inte har att göra :P.....



Vidare till bygget

Resultatet efter första vändan av slipande, fick ett litet "gupp" runt plasticarden och spåren efter 3-d printern syns än

Bild

Bild



Mer spackel!

Bild


Bild




Efter andra vändan av slipning...ni ser hur spacklet fyller en fördjupning framför plasticarden.

Bild




Limmade på stjärtfenan innan jag tog tag i ristandet.

Bild



Ristat förlorade linjer....tycker det är dödligt tråkigt!

Bild

Bild




Sedan preppade jag för att bätringsmåla runt cockpit.

Bild




Så...

Bild




Sedan i med knallpall och IP.

Bild



Härnäst ska huv och vindruta maskas och målas invändigt och utvändigt....och sedan närmar vi oss prajmer :D


Limma lugnt!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Urban Gardini
Inlägg: 1279
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:17
Namn: Urban Gardini
Ort: Skellefteå
Kontakt:

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Urban Gardini »

Det tar sig fint!
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Janne.S »

Urban Gardini skrev: 25 mar 2020, 20:16 Det tar sig fint!
Tack Urban :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Henrik R »

Underbart! väntar med spänning på målningen!
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Janne.S »

Henrik R skrev: 29 mar 2020, 13:59 Underbart! väntar med spänning på målningen!
Tack, jag med :P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Björn Fransson
Inlägg: 3578
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Björn Fransson »

Ja, jösses! Imponerande, verkligen! Och att rista linjer på den där är inte lätt, de är ju rätt grunda på många ställen. Tittade lite bakåt i dina inlägg och kan förklara mysteriet med det saknade hålet för den främre pluggen på ryggfenan. Det finns ju även en utgåva av ML/MLD-varianterna med kort fena. Trumpeter använder samma ovandel till kroppen, så därför har de inte gjort något hål där, utan man får öppna det själv (det finns en markering på undersidan) när man bygger de tidiga varianterna med den långa fenan.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: MiG-23M Flogger B, Trumpeter 1/48

Inlägg av Janne.S »

Björn Fransson skrev: 30 mar 2020, 13:54 Ja, jösses! Imponerande, verkligen! Och att rista linjer på den där är inte lätt, de är ju rätt grunda på många ställen. Tittade lite bakåt i dina inlägg och kan förklara mysteriet med det saknade hålet för den främre pluggen på ryggfenan. Det finns ju även en utgåva av ML/MLD-varianterna med kort fena. Trumpeter använder samma ovandel till kroppen, så därför har de inte gjort något hål där, utan man får öppna det själv (det finns en markering på undersidan) när man bygger de tidiga varianterna med den långa fenan.
Aha, mysteriet löst :D Tack Björn :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar