Tänker mig därför, efter helgens inköp, att det inte kan skada att påbörja en byst som kräver minimal mängd byggande/verktyg och väldigt lite arbetsyta för att måla.
Och om jag nu ska bygga en byst vore det ju synd att frångå det vanliga temat. Så det blir en liten tuff tjej med knubbig nos, ett visst överbett med vassa tänder, massor med fjäll och ett par små horn som vi inte riktigt vet vad de skulle vara bra för (vetenskapen har åtminstone fått det att se bra ut på det här djuret till skillnad från vissa andra äldre teorier kring huvuddekorationer på andra arter som jag lite humoristiskt tänker återkomma till vid annat tillfälle *fniss*).
Hur som hur, detta är en Carnotaurus och de är allmänt kända för att vara coola! De hade också, som parantes, ännu kortare armar än Rexen.
Där var ganska lite att fixa till på lilla djuret i form av gjutskägg etc inför första lagret primer. Det var mest det vanliga, peta bort lite material runt tänderna, leta upp gjutskarven och snygga till, lägga till ett par bitar spackel för att fixa en luftbubbla eller två.

Tanken är att bysten ska få en annan bas sen när den är målad. Men tills vidare får den som följde med vara med under byggets gång. Första lagret primer avslöjade ett par skavanker som jag inte sett tidigare. Har fixat dessa sedan bilderna togs och ska inspektera resultatet av lager 2 med primer i morgon.

Fortsättning följer (lite då och då) från min nuvarande bygghörna som är något under A3 format i storlek

/Emma