Det som egentligen är något negativt med byggsatsen är gjutningen för rutorna i flygkroppen. dessa behöver trimmas en del, men lägger man lite tid så ramlar glasen i stort sett dit av sig själv, Man får dock lägga till lite klämmor runt hela sektionen så det inte blir olika höjdskillnade bland fönstrena. Resultatet syns här nedan, riktigt prydligt blir det,

Till detta bygge har jag provat en ny metod när det gäller vingarna. Jag gillar inte att ha vingarna på när jag målar flygkroppen. Största anledningen är att jag inte vill ha torrsprut på kroppen som jag annars måste jobba med, Jag använder supermagneter som håller vingarna på plats. Dessa magneter är otroligt starka och har en dragkraft på 500 gram och om du använder 2 st så kan ni dubbla dragkraften. Man får ta i utav helskotta för att dra loss vingarna. Dessa beställdes ifrån Magnordic i Danmark. Det jag ville uppnå med så starka magneter är att dom ger vingen en "perfect-fit" mot flygkroppen. Om man tittar på bilden så ser ni att det inte finns någon skarv mellan vingen och kroppen. Man kan ta bort vingarna om och om igen och de faller exakt samma ställe. Det är precis det jag ville uppnå.

Cockpiten då. Ja här kommer dagens onödigaste jobb egentligen. För man ser inte särkillt mycket igenom vindrutorna. Men den finns där i alla fall. Inga krångligheter här inte ,den passar som handsken. Viindrutan passade förövrigt riktigt hyffsat efter lite trimmande. Nice!

Så här ser det ut när kroppen är ihop och det är dags för resinmotorerna, Som är ett kapitel för sig. Det återkommer jag med i morgon eller nåt.