När Lars tipsade om en Agro Turbo i 1/72 så började jag söka efter den men den var inte utgiven ännu men jag hittade denna som fick duga i väntan på Turbon
Sedan jag köpte ett hus har det varit dåligt med tid för modellerna så jag tog med denna till landet för att koppla av med ett bygge rätt ur lådan på kvällarna.
Lite kortserie över den med delar som är svårt att veta hur dom ska sitta men jag gillar den ändå.
När jag tittade på huvmasker till denna såg jag något konstigt i en av dom tillgängliga. Den hade två delar som var till för om man konverterade modelen till en Z-37A.
Vad nu då? Jag kollade upp saken och A.versionen har en stor ruta bakom cockpit. Dekalerna till modellen jag bygger är till en Z-37A men modellen saknar rutorna. Istället har KP dekaler som ska simulera detta. Vad göra? Fram med sågen, så gick det med rätt ur lådan. Folk påstår att jag inte kan bygga en modell utan att såga i den och jag börjar snart tro att det är sant. Fast den här gången är det inte mitt fel.
Med ett fönster så blir den stora "tunnan" synlig så jag lägger till den och bygger upp en ram att fästa klarplasten i men jag får nog modifiera lite till.