JAS 39Ä Gripen

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
EMP
Namn: Emma
Kontakt:

JAS 39Ä Gripen

Inlägg av EMP »

Har idag plockat fram ett påbörjat projekt som legat i sin låda ett tag. Känner mig lite halv-inspirerad att komma vidare på det här bygget också så jag har börjat sandpappra under dagen.

Men det skadar väl inte att lägga upp tidigare byggbilder :)

Först så behövs en modell (eller flera)

Bild

Bild

Lite sågande är i vanlig ordning nödvändigt

Bild

Bild

Bild

Sen är det alltid bra att provpassa delarna så att det bara blir lite halvt snett och vingt ;)

Bild

Bild

Jag misstänker att det förmodligen hade varit lättare att börja med ett plast ägg istället, men lite utmaningar skadar inte och passformen på den här är inte sämre än på en del annat jag byggt så det blir nog bra när det blir klart!

Bild

Bild

Bild

Är den snygg just nu? Absolut inte!

Kommer den bli snygg? Naturligtvis! Hoppas jag i alla fall...… Ni får helt enkelt använda fantasin och liksom fylla i hur det är tänkt att se ut när det blir klart ;)

/Emma
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: JAS 39Ä Gripen

Inlägg av Björn B »

Kul att du tagit tag i den. Jag har kört fast med min. kanske det här kan bli min inspiration att fortsätta.
EMP
Namn: Emma
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Björn B skrev: 27 apr 2019, 18:35 Kul att du tagit tag i den. Jag har kört fast med min. kanske det här kan bli min inspiration att fortsätta.
Tack! :) Min har legat sedan slutet på 2017 så det är allt på tiden att börja pilla med modellen igen.

Jag hoppas du kommer vidare med din också! Det vore ju roligt om vi kunde lyckas få med båda på samma tävling någon gång!

Vilken individ bygger du? Min ska, inte helt överraskande, bli lilla 101 :)

/Emma
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Påsken var väl förra helgen? ;)
Men väldigt kul att följa ändå!
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Funkar att hänga i julgranen också, då finns det fortfarande tid att bli klar med julgranskulan.
Skriv svar