Sopwith F.1 Camel 1:32

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Thomas H

Sopwith F.1 Camel 1:32

Inlägg av Thomas H »

Hejsan
Det här är Wingnutwings Camel med "LeRhone" motorn, Camelen finns utgiven med andra motor alternativ också.
Som vanligt mycket bra kvalite även på denna Wnw låda, en fröjd att bygga men jag hade lite strul med allt möjligt
innan jag fick ihop den , tappade delar, hade av en del grejor, glömde vissa dekaler, blev lite extrajobb innan det rättade till sig,
men det är väl så modellbygge är ;)
Målad med mest Modelmaster acryl och Citadel, riggning med elastisk sytråd "Gold Zack" heter den, den är målad med Humbrol en silver och svart
blandning för att få ett metalliskt utseende.
Hörs
Thomas
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Horrocks
Namn: Johannes Linder

Re: Sopwith F.1 Camel 1:32

Inlägg av Horrocks »

Riktig läckerbit. Ser väldigt fin ut. Cockpiten ser riktigt bra ut. Håller på att samla kraft och mod för att bygga mitt första WW1-plan.
Pelle F
Namn: Pelle

Inlägg av Pelle F »

Ojojoj, den ser fantastisk ut. Det är nästan så man önskar sig en högupplöst fullskärmsbild för att verkligen kunna avnjuta detaljeringen och riggningen.
/Pelle
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Trots lite strul blev den väldigt fin.
Mycket pyssel med de där WW1 planen.

Anders E
Skriv svar