Mitt 2018

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Mitt 2018

Inlägg av Lennart 12 »

Mitt 2018 är i vanlig ordning en blandning av modeller och annat. Hann färdigställa några dioramor, blånera revolvrar, har bara fått gjort en kniv under året, brukar bli minst två. Byggde ut mitt Be Aware Creek" med ett stall, och ett stall bl.a och fler figurer.Och så en ny Bow case, samt en nästan färdig Wells Fargo kista. Väntar hem beslagen samt gångjärn och schabloner. Och så lite filurer och ett lok " Och så byggt färdigt min Jeco" T-44 Gott nytt förresten //Lennart

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
https://i.postimg.cc/k4cgPkGY/6.jpg
Bild
Bild
Bild
Bild
tiking
Kontakt:

Re: Mitt 2018

Inlägg av tiking »

En härligt samling Lennart. Gott Nytt År!
Charles King
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Makalöst modellbygge i den absolut högsta skolan! Alla är förstås makalösa, men för den som bor i närheten av Hallsberg sticker Green Cargo-loket ut lite extra. Helt suveräna byggen allihop! Saknar bara flygplanen. :)
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Fint bokslut Lennart!
Jag har följt dina byggen med stort intresse här på forumet.

Anders E
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Snacka om blandad hobby Lennart!

Krokodilen var kul att följa men det har uppenbart pysslats med allt möjligt annat roligt också...

Hälsningar

Magnus
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

De scratchbyggda loken är ju helt makalösa!
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Alla byggen är otroliga! Att få till alla detaljer och grejer på fri hand gör mig häpen. Jag får helt enkelt kasta hatten på golvet och buga mig!
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack alla för uppskattningen, och ett riktigt GOTT Nytt År till dig också Charles!

Mina flygmodeller ligger i träda Björn" hade fram en F-4 Ph i går och satt och spånade en stund, men lusten att bygga flyg igen, vill inte riktigt infinna sig dessvärre. Men som sagt, man vet aldrig :)

Magnus" intressena är många och skiftande , på gott och ont, framförallt börjar mitt relativt stora hobbyrum ha ont om fria ytor :D

//Lennart
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Inga fegisprojekt precis. Eftersom du ofta scratchar det mesta så är det mycket imponerande. Jag önskar jag hade samma energi och hantverksskicklighet.
holst

CU@C4
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så mycket Holst :)

Måste erkänna att det var en märklig känsla att snickra en låda , och sedan banka den sönder och samman nästan efter målningen. Och till råga på allt smutsa ner den . Schabloner för texten på framsidan, och lås haspbeslagen dröjer tydligen ett par dagar till.
Och när det gäller gångjärnen så valde jag dem jag gillade bäst, det fanns i stort sett exakt som originalet, men jag tog mig den konstnärliga friheten att ändra på det. Salig Herr Butterfield " må förlåta mitt naiva tilltag hoppas jag !

// Lennart

Bild
Skriv svar