Småskaligt bokslut 2018
-
Småskaligt bokslut 2018
Målet var att färdigställa sex modeller under året. Riktigt så blev det inte, men något måste man ju ha att sikta mot!
I mars blev jag klar med denna Dodge WC 51, lagom till 08 Open och temaklassen "Räddningen". Modellen är från Italeri, skala 1/72.
Först i november blev jag sent omsider klar med min Fokker Dr.I som var tänkt att ställas ut för Fokker-utmaningen i juni. Byggsatsen är Eduard Profipack, skala 1/72. Maskinen föreställer Lothar von Richthofens.
Först ut i januari blev jag klar med denna P-26 Peashooter från AZmodel, 1/72. Föreställer en kärra från det fillippinska arméflyget 1942.I mars blev jag klar med denna Dodge WC 51, lagom till 08 Open och temaklassen "Räddningen". Modellen är från Italeri, skala 1/72.
Först i november blev jag sent omsider klar med min Fokker Dr.I som var tänkt att ställas ut för Fokker-utmaningen i juni. Byggsatsen är Eduard Profipack, skala 1/72. Maskinen föreställer Lothar von Richthofens.
-
Re: Småskaligt bokslut 2018
På Byggbordet inför 2019 har jag bland annat Pansarloket Pjotr och hans vänner, Italeris M14/41 och en Tu-134 från Zvezda.
Gott nytt år!
Mycket välbyggda och snygga modeller i ett småskaligt bokslut
Den lilla Dodgen är superfin!! Kul också att du inte gett upp på Pjotr 
Gott Nytt År!
Mvh Micke

Gott Nytt År!
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
-
-
Centralkommittén vill härmed uttrycka att den är bekymrad över Kamrat Hultmans bokslut.
Uppenbarligen har bygget av modeller med imperialistiska förebilder givits prioritet över byggandet av Folkets Pansarlok Pjotr.
Att de byggda modellerna håller hög kvalitet är på intet sätt en förmildrande omständighet, tvärtom.
Den ådagalagda mödan att detaljera och måla modellerna reser tvivel på Kamrat Hultmans lojalitet och ideologiska renlärighet.
Om inte modellen av Folkets Pansarlok färdigställs inom nästa år, kommer Kamrat Hultmans porträtt att avlägsnas från Centralkommittén vänthall.
Centralkommitén
Uppenbarligen har bygget av modeller med imperialistiska förebilder givits prioritet över byggandet av Folkets Pansarlok Pjotr.
Att de byggda modellerna håller hög kvalitet är på intet sätt en förmildrande omständighet, tvärtom.
Den ådagalagda mödan att detaljera och måla modellerna reser tvivel på Kamrat Hultmans lojalitet och ideologiska renlärighet.
Om inte modellen av Folkets Pansarlok färdigställs inom nästa år, kommer Kamrat Hultmans porträtt att avlägsnas från Centralkommittén vänthall.
Centralkommitén
De där var fina allihopa! Måste dock säga att Peashootern ligger mig lite extra varmt om hjärtat, det är en flygmaskin som inte direkt liknar något annat och så förekom den i diverse glada färgsättningar! Slottet diggar jag också, jag har alltid tyckt det varit kul med pappersmodeller men aldrig kommit mig för att prova. Har du gjort modellen själv eller är det något som finns tillgängligt?
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Fint bokslut!
Pappersmodellen av slottet är det något man kan köpa i souvenirshoppen?
Anders E
Pappersmodellen av slottet är det något man kan köpa i souvenirshoppen?
Anders E
-
Stort tack för de fina orden, mina herrar!

Jag tar emot och accepterar kritiken fullt ut. Till nästa år måste det göras interna utrensningar av pansarloksfientliga tendenser inom mig, så att bygget kan fortskrida. Hela folket - ja, till och med generalsekreteraren själv! - har satt sin tilltro till min förmåga att föra projektet till ett segerrikt slut! Jag kan inte svika dem.Ulf Lundberg skrev: ↑31 dec 2018, 11:59 Om inte modellen av Folkets Pansarlok färdigställs inom nästa år, kommer Kamrat Hultmans porträtt att avlägsnas från Centralkommittén vänthall.
Centralkommitén
-
Anders och magnusf, pappersslottet finns att köpa i Slottsboden på Stockholms slott. Finns även en variant i skala 1/1500, om jag minns rätt. Tror att de kostar 95 respektive 45 SEK.
-
- Kontakt:
Smått ÄR gott! Och visst är slottet det klippark som säljs där? I så fall har jag också byggt det en gång i tiden. Inte helt enkelt... Så hatten av för det också!