Och då var den klar också. Bytte ut Trumpeters svartblå rundlar mot nya med en mer korrekt blå färg.
När jag började bygga den, tyckte jag att den var hiskeligt ful - det var egentligen därför jag köpte den. Fult kan vara så fult att det nästan blir snyggt. Men nu vete sjutton om jag inte börjar se tjusningen med denna märkliga skapelse. Antagligen ett exempel på Stockholmssyndromet.
Sporrhjul på jetplan är ju egentligen genialiskt.
...jaså, inte? Okej då.
Målat med Gunze och som vanligt lackat med Ocean, även den här gången ovanligt välstädat för att vara mig. Men dessa var ju inte i tjänst tillräckligt länge för att bli särskilt nedslitna.
Huven fick bli öppen till slut, när jag avmaskerade den visade det sig att det hade kommit imma på insidan. Så det blev till att plocka loss den (länge leve vattenlösligt lim!) och när den ändå var borttagen kunde den lika gärna få förbli öppen. Inredningen är rätt spartansk, men i det typiskt brittiskt svartmurriga hålet syns ju ändå ingenting...
Har en idé med ett litet tema kring denna - få se om jag lyckas få ihop det till Open. Återkommer. Men innan dess blir det mer brittiskt. Mer om det strax.