Renault 4L
Renault 4L
Satsen är från Ebbro som normalt sysslar med F1 och andra racerbilar men ägaren är tydligen frankofil. Eftersom han tidigare jobbat på Tamiya hade jag hyfsade förväntningar som bara delvis infriats, mer om det senare.
Så här ser det ut nu. Påbörjades för mer än ett år sedan, äntligen på väg bli klart:
En nackdel med långa bygguppehåll är att delar försvinner. I det här fallet parallellstaget men med limmad styrning syns det knappt.
Krister
Så här ser det ut nu. Påbörjades för mer än ett år sedan, äntligen på väg bli klart:
En nackdel med långa bygguppehåll är att delar försvinner. I det här fallet parallellstaget men med limmad styrning syns det knappt.
Krister
Blankt är fint
Re: Renault 4L
Ser fin ut. Läckert motorutrymme med alla detaljerna. Får lust att ställa mig på bakre kofångaren och testa fjädringen 

Stellan Schroeder Englund
-
Fint bygge den ser alldeles riktig ut.
Praktiskt med domkraft och verktyg för hjulmuttrarna lätt åtkomligt i motorutrymmet.
Anders E
Praktiskt med domkraft och verktyg för hjulmuttrarna lätt åtkomligt i motorutrymmet.
Anders E
Finns veven till motorn med också?
En modell även jag vill bygga. Roligt att se din R4 Krister.
Vänligast / André
En modell även jag vill bygga. Roligt att se din R4 Krister.
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Så frän att man svimmar. Vem f-n vill bygga en skruttig gammal Ferrari när man kan bygga en Renault 4! Inte nog med att bilen i sig är cool. Bygget är också bra. Kul att du fått ordning på byggbordet igen.
Renault 4 var min familjs första bil när jag var liten. Som bebis låg jag i barnvagnsinsatsen längst bak i skufferten. De hade inte riktigt varit i linje med dagens säkerhetskrav.

Renault 4 var min familjs första bil när jag var liten. Som bebis låg jag i barnvagnsinsatsen längst bak i skufferten. De hade inte riktigt varit i linje med dagens säkerhetskrav.

holst
CU@C4
CU@C4
-
- Kontakt:
Suveränt! Ett snyggt bygge av en riktig klassiker!
-
- Kontakt:
Ser nästan ny ut med blanka oanvända säten.
Det som skvallrar om att bilen har använts är dörrhandtaget som fattas, det första som brukar gå sönder på franska bilar.
Sedan faller dörrarna av också...
Det som skvallrar om att bilen har använts är dörrhandtaget som fattas, det första som brukar gå sönder på franska bilar.
Sedan faller dörrarna av också...

Faktiskt är att jag varit med om att just passagerardörren på en R4 just ramlat av. Fast handtaget höll och gjorde att vi kunde hålla kvar dörren på plats resten av vägen hem... *s*
/ André
/ André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...

Så fint Krister.
Blev en klassiker äve i reklambranchen. Vem minns inte skrytbilen?

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/ ... -annonser/
Kanske dags för en liten vinjett som en postum hyllning till en av Svensk reklams största.
/Anders

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/ ... -annonser/
Kanske dags för en liten vinjett som en postum hyllning till en av Svensk reklams största.
/Anders