Revell " Big Boy"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Revell " Big Boy"

Inlägg av Lennart 12 »

Parallellt med Krokodil" bygget så håller jag på med Revells utgåva av Big Boy i skala 1/87. Eftersom jag har Trix Märklin" Challenger så kunde det vara trevligt med storebror också. Men det finns vissa detaljer att förbättra,bl.a så har Revell gjutit det längsgående räckena i ett stycke, vilket liknar en tjock spoiler utmed långsidorna.Det borde man ha kunna göra snyggare med dagens teknik . Samma sak med räckena till tendern". Jag skar och slipade bort det hela och köpte tråd och räckeshållare i mässing från Perl modell. Gör att helhetsintrycket av modellen lyfter betydligt, och förhoppningsvis bli snyggare färdig. //Lennart

Bild
Andre B.
Namn: Andre

Re: Revell " Big Boy"

Inlägg av Andre B. »

Åh, det där bygget hade jag viljat följa. Önskar att Revell även gjort lok i 1/72 och 1/160 då jag själv är lite N-rallare. Och tänk ändå om man hade enats om flygplan, fartyg och ubåtar i 1/160 istället för 1/144...

Tack för titten på ditt "lok" Lennart!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Revell " Big Boy"

Inlägg av Lennart 12 »

Jo, det finns väl några luckor då det gäller skalor och förebilder tyvärr. Efterfrågan i just det skalorna kanske är för liten , vet ej ? Tack Andre .
//Lennart
Skriv svar