Det första intrycket var oerhört positivt. Känslan är nästan lite Eduard (vilket förstärks av att plasten är den grågröna som Eduard brukar använda. Att bygget känns hyfsat enkelt förstärks av att i stort sett alla smådelar ska målas i samma färger. Svart och grått över hela linjen.

Cockpit gick enkelt att få ihop. Eftersom det är en liten modell tänkte jag förstärka detaljintrycket med att låta nosluckan vara öppen och visa de fina detaljerna där. Det gör att det är ont om plats för nosvikt, men jag hoppas att det ska räcka med metallbiten under cockpit...

Bälten ska till också, plus lite smådetaljer. Men i övrigt är det finfint rakt ur lådan. Det enda tillägget hittills är de gröna "fickorna" (för kartor mm, antar jag) intill sätena.

Finfina kanaler följde med luftintagen, som dock var lite knixiga att få ihop. Rutan mellan främre och bakre cockpit var också en utmaning, men i övrigt har allt flutit på riktigt bra. Så snart dags för primer:

Åsså var det ju det här med äggbonusen. Sådant ska man tydligen också uppskatta där nere i Skåne, åtminstone i årets temaklass. Så lite vid sidan om har jag petat ihop den här lilla godingen från Hasegawa. Total byggtid hittills är ungefär 15 minuter...