Varför gör jag två Cig 760, jo jag har 4 Lv-akan m/48 och jag vill också visa Cig 760 i transportläge och utan underdel lite nergrävd. Har inte sett en enda bild på en Cig 760 nergrävd på det sätt som man avsåg att göra i skarpt läge.
Att hitta exakt rätt hjul låter sig inte göras utan här får man kompromissa.

Det är lite surt att börja om när man väl kommit igång men bättre att stoppa tidigt än sent i bygget.

Infästningen av hjulen är mycket komplicerad, och på Cig 760 i transportläge syns inget av detta så jag gör det bara på enklast möjliga sätt. Avstånd mellan hjulen är för stort (mindre diameter) och jag avser att justera detta lite. (Ursäkta missen i skärpedjup på bilden som beror på ny kamera som jag inte behärskar.)

Det finns hur mycket detaljer som helst på förebilden och det gäller att begränsa sig. I dioramat så kommer åskådarna ändå inte att se alla detaljer jag pillar med för mitt eget nöje.

Jag är inte helt säker på hur jag ska lösa reflektornätet på radarparabolen men jag har flera alternativ så det är bara att testa. Dessutom saknas det mycket som ska läggas till innan jag tar radarn som sista del. Fortsättning kommer,