Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Det var ett tag sedan jag lade upp bilder p.g.a. lågfrekvent byggande samt ovilja till fotografera. Hursomhelst, ambitionen med detta bygge var att skapa en tidlös vagn som var "hyfsat" sliten. Schaktbladet är från Verlinden och banden är Fruil Models. Jag använde också Eduards fotoets.
Efter mycket velande och experimenterande med färger så slutade det med att det blev en mix av Gunze H402 + H79 + mattvit i olika proportioner i syfte att "liva" upp basfärgen. Jag använde också oljefärg på avgränsade ytor, vilket kanske syns bäst på luckan till förarutrymmet. På schaktbladet började jag med Model Masters "Exhaust" som mattlackades och därefter drog jag på Lifecolors "light Rust" och "Rust" som följdes utav lite "polering" av vissa ytor med Migs "Gun Metal"-pigment, följt slutligen av en wash av WS kombinerat med Migs "Middle East Dust"-pigment. Sådär höll jag på några gånger tills jag var nöjd.
Thats a very nice build and paint job. The weathering is fantastic ... shows wear but nothing over the top. Some figures in the hatches and you got a winner!!
Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
Superdupersnygg! Lagom sliten. IDF håller i allmänhet sin utrustning i gott skick.
Jag håller med Frank. Den kräver några figurer. Varför inte Tamiyas? De är rätt okej. Särskilt vagnchefen med skägg och solbrillor.
Jag har ju fått följa bygget lite på avstånd och det har sett bra ut hela vägen men slutresultatet var något alldeles extra tycker jag! Kanonresultat Göran! Fotona är dessutom förstklassiga och klart classy med den svarta bakgrunden.