En liten bakgrund, grundmodellen inköptes år 2000 som en liten present till mig själv när dottern föddes

Det är Firing Lines resin modell av Bandvagn 206, med faslig massa fotoets, bl.a. så är banden helt fotoetsade, vilket gör att det är väldigt svårt att få ihop dessa samt att den är rätt dyr

Ett par drag med sågen och vi hade fått grunden till en PV version av 206:an. Bakvagnen är helt skratch byggd samt allt annat så som pjäshiss och störtbåge. Allt gick bra fram tills det var dags för själva bandaggregaten eller vad det heter på bandvagns språk, då allt sket sig totalt. Om man tittar i det gamla forumet så dyker detta projekt upp ibland men fram tills nu har ingen lösning på bandproblemet funnits.
Dekalerna är framtagna på egen hand efter bilder på en vagn från I 4 i Linköping.
Jag kommer alltså plocka band, hjulupphängningar från Takoms BV 206S, hjulen från FC Model Trend. Om jag har några problem med att slakta en helt ny modell för att få ihop detta ? Nix, inga problem, med tanke på att detta projekt har stått på hyllan i snart 18 år, jag kan köpa två och en halv Tankom modell för kostnaden för en Firing Line modell

Vi får se vad som kan ske under sensommaren och början av hösten, "ska bara" bygga klar en Grumman Goose först men den rullar på relativt bra än så länge

Håll tummarna men håll inte andan för det tar nog sin lilla tid. Tänk om det kunde börja regna som fasen så man fick lite byggtid

Nicklas
Bild kommer här:

Här är en av förbilderna.