Revell Harbour Tug i skala 1:108

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Revell Harbour Tug i skala 1:108

Inlägg av Lennart 12 »

Ser klart bättre ut nu, du fick det rakt till slut , lönar sig att vara envis ibland :)
//Lennart
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: Revell Harbour Tug i skala 1:108

Inlägg av Stefan S »

Framförallt, titta på bilder av riktiga bogserbåtar och hur dom ser ut. Ibland ser man tyvärr vädringar som inte ser ut som i verkligheten men jag tror hitills inte jag sett någon med de så typiska horisontella smutslinjerna runt vattenlinjen.
M-eson
Inlägg: 225
Blev medlem: 19 feb 2015, 19:04
Namn: Mats Eriksson
Ort: Stockholm, Fruängen, Ex Pittsburgh, PA, USA

Re: Revell Harbour Tug i skala 1:108

Inlägg av M-eson »

Här blev det inga smutsränder i vattenlinjen. Jag får skylla på giftfärg samt att fartyget inte legat stilla så länge :D

Men nu e hon klar. Blev till att bita ihop och stånga sig igenom det hela. Finns hundratals små och stora missar som jag tar med mig i erfarenhetsbagaget. Inte minst att bli bättre på att torrpassa, hålla en jämn byggtakt och att planera målning med Airbrush bättre.
I slutändan är jag rätt nöjd. Delvis med att ha blivit klar, men också för att modellen ser mycket bättre ut än vad jag befarade skulle bli slutresultatet.

Imorgon kommer hon stå i skuggan av betydligt bättre fartyg på 08-open för den som vill se henne i verkligheten.
Here goes.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Nu vidare och frammåt!

/Mats E
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Revell Harbour Tug i skala 1:108

Inlägg av Stellan »

Som du har stångats med den där. Du kom i mål. Bra jobbat!
Stellan Schroeder Englund
M-eson
Inlägg: 225
Blev medlem: 19 feb 2015, 19:04
Namn: Mats Eriksson
Ort: Stockholm, Fruängen, Ex Pittsburgh, PA, USA

Re: Revell Harbour Tug i skala 1:108

Inlägg av M-eson »

Stellan skrev: 12 apr 2019, 11:46 Som du har stångats med den där. Du kom i mål. Bra jobbat!
Tack!
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Poncar
Inlägg: 2
Blev medlem: 28 mar 2019, 11:25
Namn: Pontus Carlweitz
Ort: Borås

Re: Revell Harbour Tug i skala 1:108

Inlägg av Poncar »

Härligt bygge! Du har verkligen fått fram den där litet slitna känslan som man ofta förknippar med dessa hårt arbetande småfartyg. Jag riktigt känner doften av diesel...
/Pontus
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Revell Harbour Tug i skala 1:108

Inlägg av Lennart 12 »

Bra jobbat med en besvärlig modell //Lennart
Skriv svar